17 Mart 2012 Cumartesi

Yalın - Michael Show Röportajı!



Tarihi: 2006
Albüm öncesinde Yalın neler yapardı ? Müziğe nasıl başladın ? 

Albümden önce üniversitede öğrenciydim, Bilgi Üniversitesi Ekonomi bölümünde okuyordum.Bir yandan da müzikle uğraşıyordum, çok küçük yaştan itibaren şarkı yapmaya çalışıyorum.2000 yılında müzik hayatıma yön veren Selim Öztürk ile tanıştım ve albüm çalışmalarına başladık. Bu 2004 yılına kadar dört yıl boyunca sürdü.Hem kendi projemi şekillendirmek adına hem de doğru plak şirketini bulmak adına dört sene boyunca uğraştık.

“Zalim” adlı şarkını ne zaman yaptın, bu şarkı öyle yazılıp çizildiği gibi özel birine mi yapıldı ? 
İlk patlayan şarkım “Zalim” ile pek çok haber çıktı , şunu söylemek istiyorum bu şarkım bugüne kadar yazılıp çizilen insanlarla hiçbir alakası yok.”Zalimi” birisine bestelediğimi hatırlamıyorum , birisi için yapılmış olsaydı mutlaka hatırlardım, ama içimde birikmiş pek çok şeyinde katkısı vardır.Albüm çıkmadan bir sene önce yaptım bu şarkıyı , daha sonra demosu clublarda çalmaya başladı ve şarkı üzerine gittik.



İlk albümde bu kadar yüksek bir satış bekliyor muydun ? 

Dört ayda ulaşılan satış olan 450.000 ni bekliyordum desem yalan olur. Başarı bekliyordum , ama ilk dört ayda bu başarı elde edilince ve bu müzik şirketimin kapanması ile durmak zorunda kalınca üzüldüm.

İkinci albüm “Bir Bakmışsın” nasıl oluştu , çabuk gelmedi mi ? 

İlk albüm piyasada bulunamıyordu , Temmuzdan sonra üretilemedi oysa raflarda olması gerekiyordu.Birde Selim ile beraber iki albümün arasını açmayalım diye plan yapmıştık önceden bunu üzerine hemen ikinci albümün çalışmalarına başladık.Ben ilk albümün çıkış gününden itibaren bir senem için her şeyimi planlamıştım aslında ama dördüncü ay bunu değiştirmek zorunda kaldık ve yeni bir plan kurduk.Temmuz ayında şirketimin kapanış haberi ile yeniden planlar yapmaya başladım İkinci albümümün çalışmalarına sonbaharda başladık.Yine aynı ekiple çalıştım Kargo gurubundan Serkan – Selim – Ferhat – Burak , hep beraber stüdyoya girip canlı canlı aranjmanları yaptık Her bir şarkı üzerinde defalarca çalışıp aranjmanları oluşturduk herkesin ayrı ayrı düzenlemelerde katkısı oldu.


“Bir Bakmışsın” albümünü nasıl tanımlıyorsun ? Sözel ve müzikal anlamda nasıl bir albüm oldu ? 

Bu albüm için çalışırken stüdyoda kalma süremiz ilkinden daha uzundu.Daha iyi imkanlara çalıştık, sadece 2-3 ay boyunca ana düzenlemelere zaman harcadık.Dinleyenleri fazla rahatsız etmeyecek ,şarkı sözlerini içine iyice geçirecek melodiler var.Gitarla ilk şarkılarımı bestelediğim halini bozmamaya çalıştık.Selim Öztürk ile ortak bir fikrimiz var gitar ile bestelenen şarkıların yalın halleri insanlara daha sıcak gelir, tek bir gitarla dinlediğinizde çok etkilenirsiniz,çünkü o duygunun saf halidir ve duygunun en iyi anlatıldığı haldir.Onu fazla bozmadığınız zaman algılanması ve beğenilmesi daha kolay oluyor.Bu albümün öyle bir püf noktası var. Şarkıların aranjmanlarının birbirine fazla benzememesine özellikle dikkat ettik.Her şarkının kendi içinde bir ruhu karakteri var , ona çok dikkat ettik.Her şarkının bir kalbi vardır onun yakaladığınız zaman ve onun üzerine gittiğiniz zaman iyi aranjmanlar oluşturduğumuzu düşünüyorum.


Şarkıların içinde en fazlası ile hissettiğin şarkın hangisi ? 

Her iki albümde de duygusal olarak öne çıkan şarkılar arasında ikinci albümde “Keşke” birinci albümde ise “Meleklerin Sözü Var” yer alıyor.”Keşke”nin düzenlemesi bir buçuk saat sürdü ve bu aranjman çok hoşuma gidiyor.Albümde yer alan tek alaturka şarkım .”Eyvahlar Olsun” un ilginç bir hikayesi var . İnternettten gelen mailleri sürekli okumaya çalışıyorum,bana rutin bir biçimde mail atan bir dinleyicim bana sürekli olarak aşık olmak istediğini ve aşkı bulamadığından yakınıyordu . Bir süre sonra aynı dinleyici bana aşık olduğunu ama yine mutsuz olduğunu söylüyordu.Bende bunun üzerine boşver aşk zaten rahatsızlanmaktır dedim ve bu şarkı öyle çıktı.


Albümünü aynı zamanda L.P. olarak da yayınlanması fikri nasıl doğdu ? 

Plakları çok seviyorum, bunun için “Bir Bakmışsın” adlı albümümü plak olarak basmak istedim. Bunun sebepleri arasında ilk kliple başlayan ve konsere kadar devam eden bir plak konseptimin de devam etmesi var.Ayrıca plakların yeniden satılmaya başladığı bir dönemde Türkçe plaklarda bir boşluk vardı buna öncü olalım dedik ve albümü plak olarak da bastık.

0 comments:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates